Teléfonos:  973.62.13.89 y 973.62.32.30

Certascan.com

1 i 2. ACCÈS AL REFUGI DE CERTASCAN

Horari: 2 a 5 hores. Desnivell màxim +1123 m. Dificultat: **

Per la carretera N-260 hem d'arribar fins el poble de Llavorsí. Aquí agafem el trencall a la dreta i després de 4 kms., a l'esquerra fins el poble de Tavascan a 1117m., on acaba la carretera asfaltada. Aquí segueix la pista forestal que remunta el riu Lladorre i podrem seguir en vehicle fins que la neu ens tanqui el pas. Si bé a principis d'hivern haurem de deixar el vehicle prop de Tavascan, normalment ens podrem atansar fins a la presa de Montalto a 1500 m., i 6 kms., de Tavascan on agafarem el desvio a l'esquerra. Per Setmana Santa normalment arribarem fins els 1800 metres d'alçada i ens quedaran de 3 a 4 kms., fins Canalada a 2.000 m., (hem de posar atenció en el darrer mitg km., pel risc d'allaus) on agafem el camí al refugi de Certascan.

(1) L'itinerari habitual puja per la dreta de la cascada en direcció NE a la Serra de Llurri i cap els 2100 metres, gira a l'oest per anar a cercar la capçalera de la cascada on veurem un petit estany i el refugi. Si podem és millor travessar el

llac pel sud, degut al possible risc d'allaus del pic de Punturri.
(2) Jo a l'hivern de Canalada prefereixo pujar fins la presa i seguir una canal a l'oest fins els 2200 metres on flanquejo al nord per superar una cresta i arribar al refugi.

Arxiu track GPS per descarregar l'itinerari nº 2.