Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

Certascan.com

14 a 16. REFUGI DE CERTASCAN - TUC DEL CAP DE L'ESTANY 2603 m. - PIC DE COLATX 2563 m.- REFUGI

Descarregar Track GPS

• Horari: 4 a 5 hores.
  • Desnivell: +900 m., -900 m.
  • Dificultat:*** Trobarem la dificultat en la recerca de l'itinerari i algun tram de baixada inclinat.

Canviem totalment de zona, ja que fins ara sempre sortíem cap a l'oest i aquest canvi ens resultarà del tot gratificant. El paisatge ens resultarà totalment nou i no sé el motiu real, però de sempre m'ha agradat molt el Tuc del Cap de l'Estany i estic segur que a vosaltres us passarà el mateix. Són uns pics modestos en alçada, però l'itinerari es desenvolupa en un terreny més alpí que els anteriors ja que ens mourem prop de les crestes granítiques si bé buscant el bon itinerari no ens ofereix cap dificultat.

Des del refugi de Certascan baixarem a l'estany Xic de Certascan i el vorejarem per l'esquerra (parem atenció a les pales que es precipiten al llac) o si podem travessar-lo al final, és millor passar per l'altra banda. Seguirem flanquejant en direcció Est, fins el torrent de Punturri que remuntarem fins l'estany de Punturri. Aquí segueix una petita vall que al final es fa un xic dreta, però encara podrem pujar amb els esquís als peus. Al poc, arribarem a un collat que ens obre la vista cap a l'estany de Certascan i seguim fins un petit pic sense nom. El flanquegem per la cara Est i més tard, novament seguirem flanquejant per aquesta cara el Tuc del Cap de l'Estany, fins arribar a la cresta fronterera al nord amb l'Ariège. En pocs metres, guanyem el Tuc del Cap de l'Estany de 2603 m., 1 h.45'.

Baixarem novament cap a les pales que hem flanquejat del Tuc i baixarem mirant d'agafar una canal que evita la zona rocosa i ens porta fins l'estany de Colatx. Pujarem cap al nord a buscar el millor ascens per les pales que es desprenen del Port de Colatx, i que just abans d'arribar és força dret. Un cop a la carena, la seguirem en direcció Est pujant còmodament, fins els darrers metres que potser ens obligaran a pujar a peu i inclòs amb els grampons i piolet fins el pic de Colatx de 2563 m., 3 h.30' des del refugi.

Seguirem novament el mateix itinerari de baixada fins l'estany de Colatx i travessarem l'estany de Senó amb la seva illa al mig i el Romedo de Dalt fins una mica més enllà de la meitat, on trobarem unes canals a l'Oest que ens portaran a la Serra de Llurri a 2280 m. Baixarem uns 70 metres de desnivell fins uns replans, on agafarem l'itinerari que havíem fet a la pujada i tornarem al refugi.