Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

Certascan.com

17 i 18. REFUGI DE CERTASCAN - CAP DE BROATE 2736 m.- RIU DE ROMEDO - PLANS DE BOAVI 1460 m.
  • Horari: 5 a 6 hores.
  • Desnivell: +870 m., -1700 m.
  • Dificultat: *** El barranc de Salibarri és força dret i estret sobretot per pujar.

Aquest itinerari que ens pot servir per tornar cap a casa, té l'interès afegit de que malgrat no tornar pel mateix camí de pujada, ens porta a la mateixa vall on tenim el vehicle. Però és sobretot interessant si hem aparcat cap els 1400 metres o més avall i així no haurem fer cap desplaçament a peu per la pista. Igualment podem optar a baixar pel refugi de Broate fent també un magnífic recorregut, si bé el descens del refugi fins a Boaví és força complicat i penjat. A part d'això, si la neu arriba fins a baix el desnivell esquiable és molt gran. L'únic inconvenient és la part baixa de l'itinerari per dins del bosc força perdedor, i vigilarem una zona del riu ben visible on arriben allaus des dels Broates.

Des del refugi de Certascan baixarem a l'estany Xic de Certascan i el vorejarem per l'esquerra (parem atenció a les pales que es precipiten al llac) o si podem travessar-lo al final és millor passar per l'altra banda. Seguirem flanquejant en direcció Est, cap al torrent de Punturri i pujarem un coll a la Serra de Llurri que reconeixerem perquè hi ha un petit pi solitari. Del coll baixarem seguint en direcció SE fins el final del llac Romedo de Dalt.

Seguirem la vall que ens porta al Romedo de Baix, si bé hem de vigilar si travessem aquest llac pel mig, ja que té una aportació subterrània d'aigua del llac de Certascan. Així que millor flanquejarem aquest llac per la seva vora oest, trobant uns passos un xic delicats per passar unes roques. Ens dirigim directament cap el riu de Romedo i a uns 1970 metres, trobem el riu que baixa del Clot de Salibarri.

Pugem el torrent per la nostra dreta, per un camí força dret i on la neu acostuma a estar bastant dura. Després seguirem per sobre mateix del riu i segons les condicions de la neu, potser és més interessant de pujar algun tram amb els esquís a l'esquena. Arribem a la Pleta de Salibarri a 2230 m., i d'aquí ens dirigirem en direcció SE a un coll ben visible per unes pendents que es van fent més dretes fins el coll a 2580 m. D'aquí una nova pala que travessem vers l'oest ens porta a la cresta que seguirem fins el Cap de Broate de 2736 m., 4 h. des del refugi.

D'aquí baixant al NE podem anar al refugi de Broate. Però nosaltres ara tornarem pel mateix itinerari, o si volem hi ha una altra canal de baixada ben visible abans d'arribar a la que hem emprat per pujar i encara que l'inici és força dret, després es suavitza. Arribarem fins el riu de Romedo i seguirem sempre per la banda esquerra del torrent en direcció a Boaví. Cap els 1725 metres hi ha un con d'allaus que es desprenen de les roques de les crestes dels Broates i aquí travessarem a l'altre vora del riu per seguir la baixada, ara dins el bosc més atapeït i intentant no perdre l'itinerari fins els Plans de Boavi a 1460 m. Aquí seguim per la pista forestal molt plana fins el creuament de la presa de Montalto, que es el desviament per pujar a Canalada i Certascan.