Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

Certascan.com

6. REFUGI DE CERTASCAN - PIC DE CERTASCAN (2853 m) - NOARRE i QUANCA (1400 m).
  • Horari: 4 a 5 hores.
  • Desnivell: +615 m., -1450 m.
  • Dificultat: **/*** Dificultat en el descens pel bosc.

Aquest itinerari força conegut és molt interessant, si bé haurem de prestar atenció en el descens pel mig del arbres. És per això, que si el perill d'allaus és baix podem escollir l'itinerari nº 7, molt més lliure de vegetació. De fet, aquests itineraris, bé que haurem de disposar de dos vehicles per poder fer el canvi de vall o més fàcil contractar un servei de taxi, haurien de ser si la neu ho permet la forma natural de tornar ja que així ens evitem baixar per la pista forestal del refugi.

Des del refugi de Certascan seguirem l'itinerari nº 3 fins el pic de Certascan a 2853 m. i tornarem pel mateix itinerari, si bé no cal que arribem fins el coll ja que uns metres abans baixarem la vall que segueix a l'oest en direcció a l'estany blau superior.

Seguim ara sempre per la banda esquerra del barranc fins arribar a un replà a 2000 metres d'alçada. Aquí travessem a la dreta del replà i baixem uns 40 metres més per travessar el riu del Flamisella i buscar el camí que s'endinsa pel bosc, a vegades un xic difícil de trobar i també molt atapeït fins les bordes de Noarre a 1596 m. D'aquí en direcció a l'oest sortirem a la pista forestal de la Font de la Costa en un moment. Si encara hi ha neu és millor baixar tot cercant el millor pas entre els prats fins arribar a les bordes de Quanca a 1400 metres.