Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

Certascan.com

7 i 8. REFUGI DE CERTASCAN - PIC DE FLAMISELLA 2783 m. - QUANCA 1400 m.

Descarregar Track GPS

• Horari: 4 a 5 hores.
  • Desnivell: +700 m., -1540 m.
  • Dificultat: ** sense fer el cim; *** el descens del Pic de Flamisella és un xic dret.

Aquest magnífic itinerari, a diferència de l'anterior no travessa una zona de bosc tancat, motiu pel qual és molt més interessant. Un altre punt a favor és que podem agafar la pista forestal cap els 1800 metres d'alçada i això fa que no haguem de transportar els esquís a l'esquena quan avança la temporada. Amb aquest itinerari se'ns ofereixen dues possibilitats: la més elegant i bonica, és fer el pic de Flamisella, però haurem de comptar amb que la neu estigui força estable, ja que el descens des del pic és una mica dret (dificultat S3). L'altre possibilitat eludeix el cim (bé que també podem fer el pic de Certascan des del coll) per arribar al mateix destí.

Des del refugi de Certascan seguirem l'itinerari nº3 fins el coll de Certascan Del coll baixarem la vall que en direcció oest es dirigeix cap a l'estany Blau Superior, i quan fem uns 150 metres de desnivell, * ja podem anar remuntant en direcció nord cap a l'estany Blanc. Des del llac, girem a l'oest per remuntar els pendents primer suaus però que es van fent més drets al final i segons la neu que trobem els últims metres els haurem de fer a peu. Seguint al sud arribarem en pocs metres a l'allargat pic de Flamisella (3'30 hores).

Retornem al coll anterior i descendim per uns pendents una mica drets en direcció SW cap al torrent de Flamisella. El descens però és magnífic i seguirem en direcció a una cresta que tanca el llac per l'oest, uns 70 metres de desnivell per sobre de l'estany de Flamisella. Aquí girem al WNW per unes valls que s'obren en aquella direcció, i després unes magnífiques pales de neu al NW un xic dretes entre el bosc esclarit, ens portaran directament a la pista forestal. Seguim la pista forestal al sud fins les bordes de Quanca o allà on tinguem el vehicle.

* En cas de no poder pujar al pic de Flamisella, des d'aquest punt seguirem el descens fins a l'estany Blau Superior. Anem ara sempre per la banda esquerra del barranc fins arribar a l'estany Blau Inferior a 2150 metres d'alçada. Girarem al NW remuntant cap a l'estany de Flamisella i després la cresta que ja hem descrit abans al costat de l'estany, per enllaçar amb l'itinerari principal.