Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

Certascan.com

20 Volta al llac de Certascan per la cresta
  • Desnivell: +1050 m., -1050 m.
  • Horari: 7.30 h.
  • Dificultat: **** Seguint sempre el fil de la cresta trobarem trams de grimpada continuada de IIº, IIIº, i un pas de IIIº+ o rappel. Pot ser útil la corda.
  • Época: Des de mitjans de juny fins les primeres nevades a finals de novembre

Aquest magnífic i llarg recorregut ens donarà a conèixer tant el llac com els cims que l'envolten, però malgrat no tenir gran dificultat i trobar trams fàcils, hem de tenir en compte que seguint íntegrament pel seu fil trobarem passos d'escalada. La roca en les zones més difícils és de granit molt compacte. Igualment passarem alguns llocs on trobarem passos força penjats i aeris. El recorregut supera els 9 kms., de llargària, i encara que hi ha molts trams fàcils, hem d'anar amb seguretat de superar les seves dificultats amb rapidesa i tranquil·litat, ja que si hem de fer llargs, el temps per fer el recorregut serà molt més llarg. De totes maneres, sempre podrem abandonar l'itinerari a qualsevol punt.

0.0  h. Refugi de Certascan, 2240 m. Seguim els itineraris nº 16 i 15 fins el pic de Senó.

2.55 h. Pic de Senó, 2556 m. Seguim la cresta de baixada cap al coll a l'oest i a partir d'aquí la cresta es fa més trencada i dificultosa, trobant almenys tres zones en que la dificultat és de IIIº. De fet el pas més difícil és de baixada i volta el IIIº sup., però també podem muntar un rappel. Si no ens encordem, hem de vigilar, ja que hi ha trams força penjats del buit. Poc a poc sense adonar-nos i cercant les millors preses anirem guanyant alçada.

4.40 h. Pic Nord de Certascan, 2840 m. Baixem directament i seguim la cresta fins al pic de Certascan amb passos de IIº, on acaba la roca de granit i continuen les pissarres.

5.0 h. Pic de Certascan, 2853 m. Ara tenim una mica de descans per les tarteres que ens porten al coll de Certascan (it. nº 9 a l'inrevés).

5.35 h. Coll de Certascan, 2600 m. Aquí ja arribarem força fatigats i gairebé tothom torna cap al refugi, però si encara ens queda corda baixarem uns 50 metres en direcció al llac de Certascan i prendrem uns esglaons herbats cap a la cresta que tornarem a agafar pel mateix fil. Aquí hem de parar atenció a la roca més delicada que en els trams anteriors, si bé la dificultat tampoc és elevada, algun pas de IIº. Arribarem a l'agulla de Guerossos i després seguirem fins el pic de Guerossos.

6.15 h. Pic de Guerossos, 2736 m. A partir d'aquí el paisatge és totalment diferent com a colofó final d'aquest recorregut. Seguim els prats d'herba per l'itinerari nº 5 a l'inrevés per arribar al Cap de Canalets i d'aquest cim, per l'itinerari nº 4 directament pels esglaons d'herba ens precipitarem al refugi.

7.30 h. Refugi de Certascan, 2240m.