Teléfons:  973.62.13.89 i  973.62.32.30

• Desnivell: +840 m.
  • Horari: 3.10 h.
  • Llargària: 6'350 kms.
  • Dificultat: ** Poc a poc el camí s'està tornant més visible, i està senyalitzat amb pintura blanca i vermella de GR.
  • Época: De finals de maig fins gairebé el mes de decembre sense neu.

Actualment degut al tancament de la pista a la presa de Montalto, és el millor camí per pujar al refugi de Certascan pels muntanyencs. Si no estem massa acostumats a caminar en muntanya és millor seguir la pista forestal.
Aquest camí d'accés al refugi és seguit per tots aquells que fan travessa i gràcies a la pintura no tindrem problemes a seguir-lo com passava fa uns anys.
L'any 2006 el camí es va senyalitzar per una altra banda del que es feia seguint el riu de Certascan, així que si no tenim un mapa molt actualitzat, el camí no es correspon amb el que surt al mapa. És un camí que discorre per un bosc molt variat de bedolls, roures, pins, etc.

0 h. 1407 m. Presa de Montalto. Es segueix la pista que remunta per la vora esquerra del riu i al cap de 5 minuts trobem una barrera que tanca el pas pels vehicles. El camí és molt atractiu i va pujant suaument, passant també una font d'aigua que ens queda a l'esquerra. Passem 2 torrents i al cap de poc veiem una borda a la nostra esquerra. Hi ha un pal indicador i una roca on està pintat Certascan, 3hores.

0 h 15', 1450 m. Borda. El camí gira al NW, deixant la borda a la nostra dreta i hem d'anar atents, ja que aquest tram inicial és el més difícil per orientar-se. Poc després ja es decanta a la dreta, seguint un antic camí on encara trobem algun mur de pedres, i el camí empedrat. Malgrat tot hem d'anar atents i fent zig-zags per sortejar les roques que ens van barrant el pas anem guanyant alçada ràpidament, i dirigint-nos poc a poc en direcció Est.

0 h 50'. 1630 m. Sota unes roques anem decididament a l'est sense guanyar alçada i a sota nostre ens apareix el Pla de Boaví, així com els rius de Romedo i de Broate. Tornem a girar al NW i el camí es fa molt més dret entre el bosc de pins i d'avets. Hem deixat enrera els avellaners, els bedolls i els roures de grans dimensions. Finalment deixem enrera el bosc i per camí més suau ens acostem a la Pleta de Tornapigol, on ens queda el riu i la borda de Llurri més a l'esquerra.

1 h 25' 1820 m. Borda de llurri. Seguim per aquesta banda del barranc, ara per pendent més suau o més dreta, sempre buscant les indicacions que ens porten pel bon camí Girem a esquerra, remuntem sobre un petit torrent, un altre flanqueig ara en baixada a esquerra, i seguim pujant per després flanquejar a la dreta i remuntar per guanyar la pista forestal entre Canalada i l'estany de Romedo de Baix.

2.10 h. Pista, 1990 m. Travessem la pista i seguirem una mena de llom que es forma uns metres per sobre de la pista, en direcció NW i que va guanyant alçada suaument. Al final, hem de pujar uns ressalts rocosos sense dificultat però un xic aeris, parant atenció si la roca estigués mullada. Sortim a 2100 metres una mica per sobre del camí de Canalada al refugi, al que baixarem flanquejant.

2.40 h. Bifurcació, 2090 m. Deixem les llaçades a l'est que ens portarien cap al Romedo de Dalt i seguim per camí ara més planer cap a l'oest en direcció a la cascada de Certascan.

2.45 h. Torrent de Punturri, 2120 m. Just passat el torrent, el camí fa un revolt de 180º a la dreta per guanyar alçada, deixant un sender que segueix recte.

3.0 h. Estany Xic de Certascan, 2200 m. Voregem l'estany per la nostra dreta fins la capçalera on hi ha un túnel de desguàs del llac de Certascan i tornem a guanyar alçada passant unes cases de llum fins el refugi.

3.10 h. Refugi de Certascan, 2240 m. El llac es troba a 5 minuts del refugi.